fredag 13. mai 2011

Jeg trenger tips!!

Ja, nå har vi overtatt huset og alt begynner å bli litt mer virkelig.. Om to uker flytter vi. Burde kanskje begynt å pakke snart??

Anyway..
Vi har begynt å tegne Kvik-kjøkken. Kjøkkenet vårt har litt mange dører og vinduer så det er vanskelig å finne den beste løsningen. Men fint skal det bli:-)

Det aller vanskeligste er imidlertid benkeplaten; Hva skal man velge?? Vi har hvite, håndtaksløse fronter, og har tenkt å velge laminatbenkeplate pga. pris og enkelt vedlikehold. Jeg vil ha et lyst kjøkken, men det må ikke bli for kaldt. Jeg har også hørt at benkeplata bør bryte med resten hvis det er mye hvitt.

Hva mener alle dere interiørguruer der ute?? Hvilken benkeplate har du? 

Send meg gjerne en kommentar:-)
Veldig GLAD for alle tips!

Mathilde vokser og trives. Her er et glimt av jenta vår.

Nydelig vær idag, og mannen har heldigvis fri i helga. Håper det blir tid til å leke i sola:-)

God lørdag!

2 kommentarer:

Ingrid Asdahl sa...

Hei Jorunn! Gratulerer med hus - og så på Ellingsøys da:) Lykke til med pakking, flytting og kjøkken! Ang det siste, så er jeg ingen interiørguru, men her vi bor nå er det mørk brun laminatbenkeplate til et hvitt kjøkken. Det er 2 år gammelt, og hth (så burde være god kvalitet). Vår erfaring er at småhakk/riper i den mørkebrune benkeplata blir de fort sylige, fordi man kan være uheldig å komme "igjennom" overflata og ned på det som er lysere under. Ikke så fint...

Jenny - supersnella sa...

Kvik har utrolig mange lekre kjøkken! Det blir sikkert kjempefint.

Jeg er heller ingen interiørguru. Men vi valgte Eike-laminatplate. Hadde veldig lyst på heltre eik, men den kostet maaange tusen mer og sånn vedlikeholdsmessig krever det jo ganske mye mer. Og jeg ble faktisk mer fornøyd enn jeg trodde jeg skulle bli med benkeplaten vår. Den holder seg fint. Er passe mørk/lys synes jeg. Men det er jo en smakssak. Lykke til med valget!!

Og lykke til med siste innspurt av pakk og vask. Trist at dere flytter. Men vi får treffes når vi er på sunnmøre :) eller når dere er på østlandet.

Gode klemmer